INFORMAČNÝ LIST PREDMETU | ||||||||||||||
Vysoká škola: Technická univerzita v Košiciach | ||||||||||||||
Fakulta: Fakulta baníctva, ekológie, riadenia a geotechnológií | ||||||||||||||
Pracovisko: Ústav zemských zdrojov |
||||||||||||||
Kód predmetu: 21000725 | Názov predmetu: Geologické aspekty regionálneho rozvoja | |||||||||||||
Type, scope and method of learning activities: Course Type: Prednáška, Seminár Recommended scope of the course content (in hours): Full-time study (hours per week): 2,1 Part-time study (hours per semester): ZS 26,13/LS 26,13 Study Method: Prezenčná |
||||||||||||||
Počet kreditov: 3 | ||||||||||||||
Odporúčaný semester štúdia: ZS, LS | ||||||||||||||
Odporúčaný semester | Študijný program | Stupeň štúdia | Metóda štúdia | |||||||||||
1.rok LS | Geoturizmus (GT_Bc_E_2023) Geoturizmus (GT_Bc_D_sk) |
1. 1. |
Prezenčná Prezenčná |
|||||||||||
2.rok ZS | Geoturizmus (GT_Bc_E_sk) | 1. | Prezenčná | |||||||||||
Stupeň štúdia: | ||||||||||||||
Podmieňujúce predmety: | ||||||||||||||
Podmienky na absolvovanie predmetu: Spôsob hodnotenia a skončenia štúdia predmetu: Zápočet a skúška Priebežné hodnotenie (PH): Študent prospeje v PH a získa zápočet, keď splní podmienku získať min. 16% z 30%. Počas semestra sa konajú 2 priebežné písomné previerky po max. 15 bodov (min. 8 bodov pre úspešné absolvovanie). Každý študent odovzdáva a prezentuje semestrálny projekt týkajúci sa geopotenciálov a geohazardov vybraného územia Slovenskej republiky. Ak študent nezíska z niektorej priebežnej písomky nadpolovičnú väčšinu bodov, má právo na jednu opravu. Záverečné hodnotenie (ZH): Študent prospeje v ZH a úspešne vykoná skúšku, keď splní podmienku získať min. 36% z 70%. Písomná skúška (test) – max. 70 bodov, min. 36 bodov. Ak študent nezíska zo skúšky nadpolovičnú väčšinu bodov v riadnom termíne, má právo na jeden opravný termín a dekanský termín. Pre získanie hodnotenia A je potrebné získať v súčte minimálne 91 bodov, na získanie hodnotenia B aspoň 81 bodov, na získanie hodnotenia C aspoň 71 bodov, na získanie hodnotenia D aspoň 61 bodov a na získanie hodnotenia E aspoň 51 bodov. Kredity nebudú udelené študentovi, ktorý z priebežnej kontroly získa menej ako 16 bodov, má viac ako 3 absencie na cvičeniach, alebo neúspešne absolvoval skúšku. Celkové hodnotenie: CH je suma hodnotení získaných študentom za hodnotené obdobie. Celkový výsledok sa stanoví v súlade s vnútornými predpismi TUKE. (študijný poriadok, vnútorný predpis zásady doktorandského štúdia) |
||||||||||||||
Výsledky vzdelávania: Cieľom predmetu je osvojenie si poznatkov o geologických faktoroch, ktoré vplývajú na rozvoj regiónu a to tak v pozitívnom ako aj v negatívnom slova zmysle. Na základe získaných poznatkov bude študent schopný rozpoznať a zadefinovať, akým spôsobom a za akých podmienok je možné docieliť rozvoj regiónu prostredníctvom dostupných prírodných zdrojov a tieto poznatky využiť aj v oblasti cestovného ruchu. |
||||||||||||||
Stručná osnova predmetu: Región, regionálny rozvoj a jeho plánovanie Geologické faktory a životné prostredie v kontexte regionálneho rozvoja Geopotenciály a geobariéry – rozdelenie, základná charakteristika Zdroje a možnosti využívania geologického prostredia pri regionálnom rozvoji: - Geofaktory umožňujúce priaznivý rozvoj spoločnosti Geologické prekážky a obmedzenia nepriaznivo limitujúce racionálne využívanie geologického prostredia pri regionálnom rozvoji: - Geofaktory ohrozujúce život a diela človeka - Geofaktory znižujúce efektívnosť výstavby a prevádzky technických diel - Geofaktory poškodzujúce prostredie negatívnymi antropogénnymi vplyvmi Geológia a územné plánovanie v kontexte rozvoja turizmu |
||||||||||||||
Odporúčaná literatúra: Baláž, B. a Štrba, Ľ., 2013: Geologické aspekty regionálneho rozvoja (Geological aspects of regional development). 1. vyd. - Košice : TU - 2013. - 90 s. - ISBN 978-80-553-1347-4. Ondrášik, R., Vlčko, J. a Fendeková, M., 2011: Geologické hazardy a ich prevencia. Univerzita Komenského Bratislava, 286 s. ISBN 978-80-223-2956-9 Hyndman, D. a Hyndman, D., 2011: Natural Hazards and Disasters (Third Edition). Brooks-Cole, Cengage Learning, 571 pp. ISBN 978-0-538-73752-4 Keller, E. A. a DeVecchio, D. E., 2012: Natural Hazards – Earth’s Processes as Hazards, Disasters and Catastrophes (Third Edition). Pearson Prentice Hall, Upper Saddle River, New Jersey, 554 pp. ISBN-10: 0-321-66264-4 |
||||||||||||||
Odporúčané voliteľné súčasti programu: |
||||||||||||||
Jazyk, ktorého znalosť je potrebná na absolvovanie predmetu: slovenský, anglický | ||||||||||||||
Poznámky: Pre úspešné absolvovanie predmetu je potrebné získať zápočet a úspešne absolvovať skúšku. To v sebe zahŕňa účasť študenta na vzdelávacích činnostiach priamej výučby, na prednáškach, cvičeniach, ako aj samostatné štúdium a aj samostatnú tvorivú činnosť študenta pri spracovaní semestrálneho zadania/zadaní, projektu na stanovenú tému, v stanovenom rozsahu, v stanovenom prevedení spolu 90 h časovej náročnosti práce študenta za semester. | ||||||||||||||
Hodnotenie predmetov: Celkový počet hodnotených študentov: 332 |
||||||||||||||
A | B | C | D | E | FX | |||||||||
0% | 2% | 11% | 32% | 22% | 33% | |||||||||
Zabezpečuje: doc. Ing. Ľubomír Štrba, PhD. |
||||||||||||||
Dátum poslednej zmeny: 01.09.2023 | ||||||||||||||
Schválil: osoba/osoby zodpovedné za študijný program | ||||||||||||||