INFORMAČNÝ LIST PREDMETU
Vysoká škola: Technická univerzita v Košiciach
Fakulta: Fakulta baníctva, ekológie, riadenia a geotechnológií
Pracovisko: Ústav zemských zdrojov
Kód predmetu: 2127561 Názov predmetu: Marketing
Type, scope and method of learning activities:
Course Type: Prednáška, Seminár
Recommended scope of the course content (in hours):
Full-time study (hours per week): 2,2
Part-time study (hours per semester): LS 26,26
Study Method: Prezenčná
Počet kreditov: 5
Odporúčaný semester štúdia: LS
Odporúčaný semester Študijný program Stupeň štúdia Metóda štúdia
2.rok LS Geoturizmus (GT_Bc_E_2023)
Geoturizmus (GT_Bc_D_sk)
Geoturizmus (GT_Bc_E_sk)
1.
1.
1.
Prezenčná
Prezenčná
Prezenčná
Stupeň štúdia:
Podmieňujúce predmety:
Podmienky na absolvovanie predmetu:
Spôsob hodnotenia a skončenia štúdia predmetu: Zápočet a skúška
Priebežné hodnotenie (PH): Študent prospeje v PH a získa zápočet, keď splní podmienku získať min. 16% z 30%.
Zápočet
Záverečné hodnotenie (ZH): Študent prospeje v ZH a úspešne vykoná skúšku, keď splní podmienku získať min. 36% z 70%.
Skúška
Celkové hodnotenie: CH je suma hodnotení získaných študentom za hodnotené obdobie. Celkový výsledok sa stanoví v súlade s vnútornými predpismi TUKE. (študijný poriadok, vnútorný predpis zásady doktorandského štúdia)
Výsledky vzdelávania:
Oboznámiť študentov so základnými princípami a praktikami marketingu, definovať marketingovú koncepciu a jej úlohu v pôsobení medzi organizáciou a vonkajším prostredím, porozumieť základným elementom pomocou ktorých sa implementuje marketingová koncepcia.
Stručná osnova predmetu:
Prehľad marketingovej filozofie: definície, vývoj,
Marketingový mix, typy trhov, spotrebiteľské vs podnikové trhy, cieľové trhy, riadenie dopytu
Marketingové prostredie: interná, externá analýza, zodpovednosti marketingových manažérov
Marketingový výskum: Marketingový informačný systém, definície,
Produkt/obal: definície, klasifikácia, životný cyklu
Cena: funkcie, tvorba, politika, metódy
Distribúcia: definície, kanály, odbytová štruktúra,
Propagácia: ciele, komunikačný proces, nástroje, direct marketing
Odporúčaná literatúra:
1. McCarthy,E.J. Základy marketingu, Victoria Publishing 1995
2. Horáková,I.: Marketing v současné světové praxy, Grada Praha 1992
3. Kotler, Ph.. :Marketing management, Grada Publishing 2001
4. Csikósová,A.: Základy marketingu,Košice 2001
5. Kita, J.: Marketing. 2010, Iura Edition. Bratislava
Odporúčané voliteľné súčasti programu:
Jazyk, ktorého znalosť je potrebná na absolvovanie predmetu: slovenský, anglický
Poznámky: Pre úspešné absolvovanie predmetu je potrebné získať zápočet a úspešne absolvovať skúšku. To v sebe zahŕňa účasť študenta na vzdelávacích činnostiach priamej výučby, na prednáškach, cvičeniach, ako aj samostatné štúdium a aj samostatnú tvorivú činnosť študenta pri spracovaní semestrálneho zadania/zadaní, projektu na stanovenú tému, v stanovenom rozsahu, v stanovenom prevedení spolu 150 h časovej náročnosti práce študenta za semester.
Hodnotenie predmetov:
Celkový počet hodnotených študentov: 722
  A B C D E FX  
  20% 31% 19% 13% 7% 10%  
Zabezpečuje:
prof. Ing. Beáta Gavurová, PhD., MBA
Dátum poslednej zmeny: 01.09.2023
Schválil: osoba/osoby zodpovedné za študijný program