INFORMAČNÝ LIST PREDMETU
Vysoká škola: Technická univerzita v Košiciach
Fakulta: Fakulta baníctva, ekológie, riadenia a geotechnológií
Pracovisko: Ústav zemských zdrojov
Kód predmetu: 2124041 Názov predmetu: Prostriedky reklamy v turizme
Type, scope and method of learning activities:
Course Type: Prednáška, Seminár
Recommended scope of the course content (in hours):
Full-time study (hours per week): 2,2
Part-time study (hours per semester): ZS 26,26
Study Method: Prezenčná
Počet kreditov: 2
Odporúčaný semester štúdia: ZS
Odporúčaný semester Študijný program Stupeň štúdia Metóda štúdia
3.rok ZS Geoturizmus (GT_Bc_E_2023)
Geoturizmus (GT_Bc_D_sk)
Geoturizmus (GT_Bc_E_sk)
1.
1.
1.
Prezenčná
Prezenčná
Prezenčná
Stupeň štúdia:
Podmieňujúce predmety:
Podmienky na absolvovanie predmetu:
Spôsob hodnotenia a skončenia štúdia predmetu: Zápočet a skúška
Priebežné hodnotenie (PH): Študent prospeje v PH a získa zápočet, keď splní podmienku získať min. 16% z 30%.
Pre úspešné absolvovanie zápočtu je nevyhnutná aktívna účasť študentov na cvičeniach s maximálne tromi absenciami.  Následne je potrebné vypracovať jedno semestrálne zadanie a napísať zápočtovú písomku – max 30 bodov, min. 16 bodov. Študent musí získať zo zápočtu nadpolovičnú väčšinu bodov a má právo na jeden opravný termín.
Záverečné hodnotenie (ZH): Študent prospeje v ZH a úspešne vykoná skúšku, keď splní podmienku získať min. 36% z 70%.
Písomná forma skúšky (písomka / test) – max. 70 bodov, min. 36 bodov. Pre úspešné absolvovanie skúšky je nevyhnutné získať nadpolovičnú väčšinu bodov. Ak sa to v riadnom termíne nepodarí, študent má právo na jeden opravný termín a následne jeden dekansky termín.  Celkové záverečné hodnotenie predmetu pozostáva zo súčtu bodov získaných za zápočet a písomnú skúšku.
Celkové hodnotenie: CH je suma hodnotení získaných študentom za hodnotené obdobie. Celkový výsledok sa stanoví v súlade s vnútornými predpismi TUKE. (študijný poriadok, vnútorný predpis zásady doktorandského štúdia)
Výsledky vzdelávania:
Získanie teoretických a praktických vedomostí pre  spracovanie podkladov pre výrobu propagačných materiálov zameraných na geopropagáciu, špecifických publikácií a  marketingu cestovného ruchu.
Cieľom  predmetu  je aj stratégia tvorby propagačných materiálov, reklamy  a psychológia zákazníka.
Tieto poznatky podané v predmete majú pripraviť poslucháčov na vytváranie reklamy, informačných materiálov a marketing cestovného ruchu pri zachovaní udržateľného rozvoja životného prostredia
Stručná osnova predmetu:
1.    Úvod – úloha reklamy, propagačných materiálov a marketingu v cestovnom ruchu
2.      Stratégie tvorby propagačných materiálov a psychológia zákazníka
3.      Formy a prostriedky propagácie. Základné zákonitosti tvorby propagačného materiálu pre cestovný ruch
4.      Prehľad geologicky a banícky atraktívnych oblastí na Slovensku s využitím pre geopropagáciu a porovnanie so zahraničnými oblasťami podobného charakteru
5.      Možnosti propagácie vybraných geo lokalít (jaskyne, národné parky, chránené územia, minerálne a termálne pramene...) a montánnych lokalít pre rozvoj turizmu
6.      Osobitosti propagácie krajinných útvarov  v médiách (noviny, rozhlas, TV, videofilmu). Tvorba videofilmov, plagátov a bilbordov pre geoturizmus. Propagácia konferencií, veľtrhov a výstav.
7.      Elektronický marketing cieľového miesta (elektronický predaj, web stránky,)
8.      Internet ako prostriedok pre geopropagáciu a spôsob globálneho marketingu  propagačných materiálov. Vplyv sociálnych sietí na rozhodovanie sa zákazníkov v CR (facebook, instagram, twitter, snapchat...)
9.      Ambientné médiá a ich využitie v cestovnom ruchu
10.     Multimediálne prostriedky propagácie a ich využitie pre cestovný ruch (mobilné aplikácie, virtuálna a rozšírená - augmented realita, QR kódy, blogy…)
11. Advergaming, urban games a game advertising a ich využitie v cestovnom ruchu
12.     Nové trendy v marketingu CR a trendy cestovných kancelárií a agentúr

Odporúčaná literatúra:
Vanda Maráková, 2016:  Marketingová komunikácia v cestovnom ruchu
Róbert Štefko a kol., 2013: Marketing našej súčasnosti
T. Gajdošík; Z. Gajdošíková; R. Marčeková, 2017: Informačné technológie v cestovnom ruchu
Vysekalová Jitka a kol., 2012: Psychologie reklamy, 4., rozšířené a aktualizované vydání
Tereza Semerádová, Petr Weinlich, 2019: Marketing na Facebooku a Instagramu,
Monika Palatková kol., 2012:  Management cestovních kanceláří a agentur
Odporúčané voliteľné súčasti programu:
Jazyk, ktorého znalosť je potrebná na absolvovanie predmetu: slovenský, anglický
Poznámky: Pre úspešné absolvovanie predmetu je potrebné získať zápočet a úspešne absolvovať skúšku. To v sebe zahŕňa účasť študenta na vzdelávacích činnostiach priamej výučby, na  cvičeniach, ako aj samostatné štúdium a aj samostatnú tvorivú činnosť študenta pri spracovaní semestrálneho zadania, projektu na stanovenú tému, v stanovenom rozsahu, v stanovenom prevedení spolu 60 h časovej náročnosti práce študenta za semester.
Hodnotenie predmetov:
Celkový počet hodnotených študentov: 755
  A B C D E FX  
  9% 24% 30% 24% 11% 3%  
Zabezpečuje:
Ing. Dana Tometzová, PhD.
Dátum poslednej zmeny: 01.09.2023
Schválil: osoba/osoby zodpovedné za študijný program