INFORMAČNÝ LIST PREDMETU | ||||||||||||||
Vysoká škola: Technická univerzita v Košiciach | ||||||||||||||
Fakulta: Fakulta baníctva, ekológie, riadenia a geotechnológií | ||||||||||||||
Pracovisko: Ústav zemských zdrojov |
||||||||||||||
Kód predmetu: 2124041 | Názov predmetu: Prostriedky reklamy v turizme | |||||||||||||
Type, scope and method of learning activities: Course Type: Prednáška, Seminár Recommended scope of the course content (in hours): Full-time study (hours per week): 2,2 Part-time study (hours per semester): ZS 26,26 Study Method: Prezenčná |
||||||||||||||
Počet kreditov: 2 | ||||||||||||||
Odporúčaný semester štúdia: ZS | ||||||||||||||
Odporúčaný semester | Študijný program | Stupeň štúdia | Metóda štúdia | |||||||||||
3.rok ZS | Geoturizmus (GT_Bc_E_2023) Geoturizmus (GT_Bc_D_sk) Geoturizmus (GT_Bc_E_sk) |
1. 1. 1. |
Prezenčná Prezenčná Prezenčná |
|||||||||||
Stupeň štúdia: | ||||||||||||||
Podmieňujúce predmety: | ||||||||||||||
Podmienky na absolvovanie predmetu: Spôsob hodnotenia a skončenia štúdia predmetu: Zápočet a skúška Priebežné hodnotenie (PH): Študent prospeje v PH a získa zápočet, keď splní podmienku získať min. 16% z 30%. Pre úspešné absolvovanie zápočtu je nevyhnutná aktívna účasť študentov na cvičeniach s maximálne tromi absenciami. Následne je potrebné vypracovať jedno semestrálne zadanie a napísať zápočtovú písomku – max 30 bodov, min. 16 bodov. Študent musí získať zo zápočtu nadpolovičnú väčšinu bodov a má právo na jeden opravný termín. Záverečné hodnotenie (ZH): Študent prospeje v ZH a úspešne vykoná skúšku, keď splní podmienku získať min. 36% z 70%. Písomná forma skúšky (písomka / test) – max. 70 bodov, min. 36 bodov. Pre úspešné absolvovanie skúšky je nevyhnutné získať nadpolovičnú väčšinu bodov. Ak sa to v riadnom termíne nepodarí, študent má právo na jeden opravný termín a následne jeden dekansky termín. Celkové záverečné hodnotenie predmetu pozostáva zo súčtu bodov získaných za zápočet a písomnú skúšku. Celkové hodnotenie: CH je suma hodnotení získaných študentom za hodnotené obdobie. Celkový výsledok sa stanoví v súlade s vnútornými predpismi TUKE. (študijný poriadok, vnútorný predpis zásady doktorandského štúdia) |
||||||||||||||
Výsledky vzdelávania: Získanie teoretických a praktických vedomostí pre spracovanie podkladov pre výrobu propagačných materiálov zameraných na geopropagáciu, špecifických publikácií a marketingu cestovného ruchu. Cieľom predmetu je aj stratégia tvorby propagačných materiálov, reklamy a psychológia zákazníka. Tieto poznatky podané v predmete majú pripraviť poslucháčov na vytváranie reklamy, informačných materiálov a marketing cestovného ruchu pri zachovaní udržateľného rozvoja životného prostredia |
||||||||||||||
Stručná osnova predmetu: 1. Úvod – úloha reklamy, propagačných materiálov a marketingu v cestovnom ruchu 2. Stratégie tvorby propagačných materiálov a psychológia zákazníka 3. Formy a prostriedky propagácie. Základné zákonitosti tvorby propagačného materiálu pre cestovný ruch 4. Prehľad geologicky a banícky atraktívnych oblastí na Slovensku s využitím pre geopropagáciu a porovnanie so zahraničnými oblasťami podobného charakteru 5. Možnosti propagácie vybraných geo lokalít (jaskyne, národné parky, chránené územia, minerálne a termálne pramene...) a montánnych lokalít pre rozvoj turizmu 6. Osobitosti propagácie krajinných útvarov v médiách (noviny, rozhlas, TV, videofilmu). Tvorba videofilmov, plagátov a bilbordov pre geoturizmus. Propagácia konferencií, veľtrhov a výstav. 7. Elektronický marketing cieľového miesta (elektronický predaj, web stránky,) 8. Internet ako prostriedok pre geopropagáciu a spôsob globálneho marketingu propagačných materiálov. Vplyv sociálnych sietí na rozhodovanie sa zákazníkov v CR (facebook, instagram, twitter, snapchat...) 9. Ambientné médiá a ich využitie v cestovnom ruchu 10. Multimediálne prostriedky propagácie a ich využitie pre cestovný ruch (mobilné aplikácie, virtuálna a rozšírená - augmented realita, QR kódy, blogy…) 11. Advergaming, urban games a game advertising a ich využitie v cestovnom ruchu 12. Nové trendy v marketingu CR a trendy cestovných kancelárií a agentúr |
||||||||||||||
Odporúčaná literatúra: Vanda Maráková, 2016: Marketingová komunikácia v cestovnom ruchu Róbert Štefko a kol., 2013: Marketing našej súčasnosti T. Gajdošík; Z. Gajdošíková; R. Marčeková, 2017: Informačné technológie v cestovnom ruchu Vysekalová Jitka a kol., 2012: Psychologie reklamy, 4., rozšířené a aktualizované vydání Tereza Semerádová, Petr Weinlich, 2019: Marketing na Facebooku a Instagramu, Monika Palatková kol., 2012: Management cestovních kanceláří a agentur |
||||||||||||||
Odporúčané voliteľné súčasti programu: |
||||||||||||||
Jazyk, ktorého znalosť je potrebná na absolvovanie predmetu: slovenský, anglický | ||||||||||||||
Poznámky: Pre úspešné absolvovanie predmetu je potrebné získať zápočet a úspešne absolvovať skúšku. To v sebe zahŕňa účasť študenta na vzdelávacích činnostiach priamej výučby, na cvičeniach, ako aj samostatné štúdium a aj samostatnú tvorivú činnosť študenta pri spracovaní semestrálneho zadania, projektu na stanovenú tému, v stanovenom rozsahu, v stanovenom prevedení spolu 60 h časovej náročnosti práce študenta za semester. | ||||||||||||||
Hodnotenie predmetov: Celkový počet hodnotených študentov: 755 |
||||||||||||||
A | B | C | D | E | FX | |||||||||
9% | 24% | 30% | 24% | 11% | 3% | |||||||||
Zabezpečuje: Ing. Dana Tometzová, PhD. |
||||||||||||||
Dátum poslednej zmeny: 01.09.2023 | ||||||||||||||
Schválil: osoba/osoby zodpovedné za študijný program | ||||||||||||||