INFORMAČNÝ LIST PREDMETU | ||||||||||||||
Vysoká škola: Technická univerzita v Košiciach | ||||||||||||||
Fakulta: Fakulta baníctva, ekológie, riadenia a geotechnológií | ||||||||||||||
Pracovisko: Ústav zemských zdrojov |
||||||||||||||
Kód predmetu: 2129791 | Názov predmetu: Marketing v turizme | |||||||||||||
Type, scope and method of learning activities: Course Type: Prednáška, Seminár Recommended scope of the course content (in hours): Full-time study (hours per week): 2,1 Part-time study (hours per semester): ZS 26,13/LS 26,13 Study Method: Prezenčná |
||||||||||||||
Počet kreditov: 4 | ||||||||||||||
Odporúčaný semester štúdia: ZS, LS | ||||||||||||||
Odporúčaný semester | Študijný program | Stupeň štúdia | Metóda štúdia | |||||||||||
3.rok ZS | Geoturizmus (GT_Bc_E_2023) Geoturizmus (GT_Bc_D_sk) |
1. 1. |
Prezenčná Prezenčná |
|||||||||||
3.rok LS | Geoturizmus (GT_Bc_E_sk) | 1. | Prezenčná | |||||||||||
Stupeň štúdia: | ||||||||||||||
Podmieňujúce predmety: | ||||||||||||||
Podmienky na absolvovanie predmetu: Spôsob hodnotenia a skončenia štúdia predmetu: Zápočet a skúška Priebežné hodnotenie (PH): Študent prospeje v PH a získa zápočet, keď splní podmienku získať min. 16% z 30%. Podmienky pre absolvovanie predmetu: Aktivita a účasť na seminároch -max. 3 absencia; Úspešné absolvovanie priebežného hodnotenia -max. 30 bodov, min. potrebujeme 16 bodov. Pokiaľ študent nedosiahne požadované minimum bodov, je možnosť hodnotenie opakovať. Záverečné hodnotenie (ZH): Študent prospeje v ZH a úspešne vykoná skúšku, keď splní podmienku získať min. 36% z 70%. Písomná skúška -max 70 bodov, min. 36 bodov. Pokiaľ študent nedosiahne požadované minimum bodov, existuje možnosť opakovania skúšky raz, opakovaná oprava so súhlasom dekana. Bodové hodnotenie "A" získajú študenti, ktorí dosiahli minimálne 91 bodov spolu, "B", získajú pri minimálnom počte 81 bodov, "C" aspoň 71 bodov, "D" po dosiahnutí 61 bodov a "E" aspoň 51 bodov. Kredity nebudú udelené študentovi, ktorý dosahuje menej ako 16 bodov z testu, má viac ako 3 absencia a nezučastnil sa na záverečnej skúške. Celkové hodnotenie: CH je suma hodnotení získaných študentom za hodnotené obdobie. Celkový výsledok sa stanoví v súlade s vnútornými predpismi TUKE. (študijný poriadok, vnútorný predpis zásady doktorandského štúdia) |
||||||||||||||
Výsledky vzdelávania: Oboznámiť študentov so základnými princípami a praktikami marketingu, definovať marketingovú koncepciu a jej úlohu v pôsobení medzi organizáciou a vonkajším prostredím, porozumieť základným elementom pomocou ktorých sa implementuje marketingová koncepcia. |
||||||||||||||
Stručná osnova predmetu: Úvod do predmetu. Špecifiká trhu cestovného ruchu, segmentácia. Prieskum trhu. Pôsobenie a pokrytie trhu. Segmentácia podľa typológie, život. štýlu. Profil zákazníka. Analýza PEST, SWOT,. Marketingové plánovanie a stratégie. Marketingové nástroje a marketingové ciele. Produkt a cena v turizme. Propagácia a reklamná kampaň v turizme. Distribúcia a distribučné cesty v turizme. Význam a úlohy marketingových nástrojov: ľudia, partnerstvo, programy, a tvorba balíčkov v turizme. |
||||||||||||||
Odporúčaná literatúra: 1. Kotler P.: Marketing management, Praha: Victoria publishing a.s., tretie vydanie,1997. 2. F-K. Ferner : Marketing cestovného ruchu v praxi, 1995 3. Gúčik a kol.: Marketing cestovného ruchu. 2011. Banská Bystrica 4. Jakubíková, D.: Marketing v cestovnom ruchu. 2009, Grada Publishing Praha. 5. Mixtaj, L, Weiss, E.: Marketing in tourism - 1. vyd. - Košice, TU - 2013 |
||||||||||||||
Odporúčané voliteľné súčasti programu: |
||||||||||||||
Jazyk, ktorého znalosť je potrebná na absolvovanie predmetu: slovenský, anglický | ||||||||||||||
Poznámky: Pre úspešné absolvovanie predmetu je potrebné získať zápočet a úspešne absolvovať skúšku. To v sebe zahŕňa účasť študenta na vzdelávacích činnostiach priamej výučby, na prednáškach, cvičeniach, ako aj samostatné štúdium a aj samostatnú tvorivú činnosť študenta pri spracovaní semestrálneho zadania/zadaní, projektu na stanovenú tému, v stanovenom rozsahu, v stanovenom prevedení spolu 120 h časovej náročnosti práce študenta za semester. | ||||||||||||||
Hodnotenie predmetov: Celkový počet hodnotených študentov: 647 |
||||||||||||||
A | B | C | D | E | FX | |||||||||
21% | 31% | 26% | 14% | 5% | 4% | |||||||||
Zabezpečuje: prof. Ing. Beáta Gavurová, PhD., MBA |
||||||||||||||
Dátum poslednej zmeny: 01.09.2023 | ||||||||||||||
Schválil: osoba/osoby zodpovedné za študijný program | ||||||||||||||