INFORMAČNÝ LIST PREDMETU
Vysoká škola: Technická univerzita v Košiciach
Fakulta: Fakulta baníctva, ekológie, riadenia a geotechnológií
Pracovisko: Ústav zemských zdrojov
Kód predmetu: 21000729 Názov predmetu: Kongresové služby
Type, scope and method of learning activities:
Course Type: Prednáška, Seminár
Recommended scope of the course content (in hours):
Full-time study (hours per week): 2,2
Part-time study (hours per semester): ZS 26,26/LS 26,26
Study Method: Prezenčná
Počet kreditov: 5
Odporúčaný semester štúdia: ZS, LS
Odporúčaný semester Študijný program Stupeň štúdia Metóda štúdia
3.rok LS Geoturizmus (GT_Bc_E_2023)
Geoturizmus (GT_Bc_D_sk)
1.
1.
Prezenčná
Prezenčná
4.rok LS Geoturizmus (GT_Bc_E_sk) 1. Prezenčná
Stupeň štúdia:
Podmieňujúce predmety:
Podmienky na absolvovanie predmetu:
Spôsob hodnotenia a skončenia štúdia predmetu: Klasifikovaný zápočet
Priebežné hodnotenie (PH):
Podmienky udelenia zápočtu:
Aktívna účasť na cvičeniach – max. 3 ospravedlnené neúčasti. Úspešné absolvovanie 1 priebežnej kontroly (test) – max. 15 bodov., min. 8 bodov. Ak študent nezíska z priebežnej písomky nadpolovičnú väčšinu bodov, má právo na jednu opravu. Vypracovanie a odprezentovanie semestrálneho zadania (max. 15 bodov).
Záverečné hodnotenie (ZH): Študent prospeje v ZH a úspešne vykoná skúšku, keď splní podmienku získať min. 51% z 100%.
Pre úspešné absolvovanie predmetu je potrebné získať zápočet a úspešne absolvovať skúšku.
Skúška: písomná – max. 70 bodov, min. 36 bodov.
Ak študent nezíska zo skúšky nadpolovičnú väčšinu bodov v riadnom termíne, má právo na jeden opravný termín a dekanský termín.
Celkové hodnotenie: CH je suma hodnotení získaných študentom za hodnotené obdobie. Celkový výsledok sa stanoví v súlade s vnútornými predpismi TUKE. (študijný poriadok, vnútorný predpis zásady doktorandského štúdia)
Výsledky vzdelávania:
Predmet poskytuje teoretické, ako aj praktické informácie o kongresových službách realizovaných v rámci kongresového cestovného ruchu. Študenti si osvoja poznatky súvisiace s históriou vzniku a funkciami kongresového cestovného ruchu, s kongresovými zariadeniami, ako aj s kongresovými službami. Spoznajú aj procesy spojené s fungovaním trhu, dopytom a ponukou kongresového cestovného ruchu. V praktickej rovine budú skúmať kongresové zariadenia v národnom aj medzinárodnom prostredí, mechanizmy fungovania medzinárodného a svetového kongresového cestovného ruchu, ako aj poslanie medzinárodných organizácií a združení kongresového cestovného ruchu. Dôraz bude kladený aj na spoznanie finančných mechanizmov podpory rozvoja kongresového cestovného ruchu prostredníctvom fondov EÚ.
Stručná osnova predmetu:
1. História vzniku kongresového cestovného ruchu.
2. Charakteristika kongresového cestovného ruchu.
3. Predmet kongresového cestovného ruchu.
4. Funkcie kongresového cestovného ruchu.
5. Marketingová komunikácia v kongresovom cestovnom ruchu.
6. Trh, dopyt a ponuka kongresového cestovného ruchu.
7. Kongresové služby.
8. Kongresové zariadenia.
9. Medzinárodný a svetový kongresový cestovný ruch.
10. Medzinárodné organizácie kongresového cestovného ruchu.
11. Vývoj kongresového cestovného ruchu vo svetových regiónoch a mestách.
12. Významné medzinárodné združenia kongresového cestovného ruchu.
13. Podpora rozvoja kongresového cestovného ruchu prostredníctvom fondov EÚ.
Odporúčaná literatúra:
1. Beránek, J. a kol. (2013). Ekonomika cestovního ruchu. MAG CONSULTING, s.r.o., 296 s. ISBN 978-80-86724-46-1.
2. Jakubíková, D. (2012). Marketing v cestovním ruchu. 2. vyd. Grada, 320 s. ISBN 978-80-247-4209-0.
3. Kotíková, H. Schwartzhoffová, E. (2008). Nové trendy v pořádání akcí a událostí  (events) v cestovním ruchu. 1. vyd. Praha: Ministerstvo pro místní rozvoj ČR, 2008. ISBN 978-80-87147-04-7.
4. Orieška, J. (2003). Kongresový cestovní ruch. Idea servis, 139 s. ISBN 8085970457.
5. Palatková, M. (2014). Mezinárodní turizmus. 2. vyd. Grada Publishing, 256 s. ISBN 978-80-247-4862-7
6. Palatková, M. (2011). Marketingový management destinaci. Grada Publishing, 208 s. ISBN 978-80-247-3749-2
7. Ryglová, K., Burian, M., Vajčnerová, I. (2011). Cestovní ruch: podnikatelské principy a příležitosti v praxi. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 216 s. ISBN 978-80-247-4039-3.
8. Závodná, L. S. (2015). Udržitelný cestovní ruch. Principy, certifikace a měření. 1. vyd. Univerzita Palackého v Olomouci, 123 s. ISBN 978-80-244-4576-2
9. Zelenka, J. (2010). Marketing cestovního ruchu. 1. vyd. Univerzita Jana Amose Komenskeho Praha,  239 s. ISBN 978-80-86723-95-2.
Odporúčané voliteľné súčasti programu:
Jazyk, ktorého znalosť je potrebná na absolvovanie predmetu: slovenský, anglický
Poznámky: Pre úspešné absolvovanie predmetu je potrebné získať zápočet. To v sebe zahŕňa účasť študenta na vzdelávacích činnostiach priamej výučby, na prednáškach, cvičeniach, ako aj samostatné štúdium a aj samostatnú tvorivú činnosť študenta pri spracovaní semestrálneho zadania/zadaní, projektu na stanovenú tému, v stanovenom rozsahu, v stanovenom prevedení spolu 150 h časovej náročnosti práce študenta za semester.
Hodnotenie predmetov:
Celkový počet hodnotených študentov: 245
  A B C D E FX  
  49% 26% 12% 6% 2% 4%  
Zabezpečuje:
prof. Ing. Beáta Gavurová, PhD., MBA
Dátum poslednej zmeny: 01.09.2023
Schválil: osoba/osoby zodpovedné za študijný program