INFORMAČNÝ LIST PREDMETU | ||||||||||||||
Vysoká škola: Technická univerzita v Košiciach | ||||||||||||||
Fakulta: Fakulta baníctva, ekológie, riadenia a geotechnológií | ||||||||||||||
Pracovisko: Ústav zemských zdrojov |
||||||||||||||
Kód predmetu: 21000729 | Názov predmetu: Kongresové služby | |||||||||||||
Type, scope and method of learning activities: Course Type: Prednáška, Seminár Recommended scope of the course content (in hours): Full-time study (hours per week): 2,2 Part-time study (hours per semester): ZS 26,26/LS 26,26 Study Method: Prezenčná |
||||||||||||||
Počet kreditov: 5 | ||||||||||||||
Odporúčaný semester štúdia: ZS, LS | ||||||||||||||
Odporúčaný semester | Študijný program | Stupeň štúdia | Metóda štúdia | |||||||||||
3.rok LS | Geoturizmus (GT_Bc_E_2023) Geoturizmus (GT_Bc_D_sk) |
1. 1. |
Prezenčná Prezenčná |
|||||||||||
4.rok LS | Geoturizmus (GT_Bc_E_sk) | 1. | Prezenčná | |||||||||||
Stupeň štúdia: | ||||||||||||||
Podmieňujúce predmety: | ||||||||||||||
Podmienky na absolvovanie predmetu: Spôsob hodnotenia a skončenia štúdia predmetu: Klasifikovaný zápočet Priebežné hodnotenie (PH): Podmienky udelenia zápočtu: Aktívna účasť na cvičeniach – max. 3 ospravedlnené neúčasti. Úspešné absolvovanie 1 priebežnej kontroly (test) – max. 15 bodov., min. 8 bodov. Ak študent nezíska z priebežnej písomky nadpolovičnú väčšinu bodov, má právo na jednu opravu. Vypracovanie a odprezentovanie semestrálneho zadania (max. 15 bodov). Záverečné hodnotenie (ZH): Študent prospeje v ZH a úspešne vykoná skúšku, keď splní podmienku získať min. 51% z 100%. Pre úspešné absolvovanie predmetu je potrebné získať zápočet a úspešne absolvovať skúšku. Skúška: písomná – max. 70 bodov, min. 36 bodov. Ak študent nezíska zo skúšky nadpolovičnú väčšinu bodov v riadnom termíne, má právo na jeden opravný termín a dekanský termín. Celkové hodnotenie: CH je suma hodnotení získaných študentom za hodnotené obdobie. Celkový výsledok sa stanoví v súlade s vnútornými predpismi TUKE. (študijný poriadok, vnútorný predpis zásady doktorandského štúdia) |
||||||||||||||
Výsledky vzdelávania: Predmet poskytuje teoretické, ako aj praktické informácie o kongresových službách realizovaných v rámci kongresového cestovného ruchu. Študenti si osvoja poznatky súvisiace s históriou vzniku a funkciami kongresového cestovného ruchu, s kongresovými zariadeniami, ako aj s kongresovými službami. Spoznajú aj procesy spojené s fungovaním trhu, dopytom a ponukou kongresového cestovného ruchu. V praktickej rovine budú skúmať kongresové zariadenia v národnom aj medzinárodnom prostredí, mechanizmy fungovania medzinárodného a svetového kongresového cestovného ruchu, ako aj poslanie medzinárodných organizácií a združení kongresového cestovného ruchu. Dôraz bude kladený aj na spoznanie finančných mechanizmov podpory rozvoja kongresového cestovného ruchu prostredníctvom fondov EÚ. |
||||||||||||||
Stručná osnova predmetu: 1. História vzniku kongresového cestovného ruchu. 2. Charakteristika kongresového cestovného ruchu. 3. Predmet kongresového cestovného ruchu. 4. Funkcie kongresového cestovného ruchu. 5. Marketingová komunikácia v kongresovom cestovnom ruchu. 6. Trh, dopyt a ponuka kongresového cestovného ruchu. 7. Kongresové služby. 8. Kongresové zariadenia. 9. Medzinárodný a svetový kongresový cestovný ruch. 10. Medzinárodné organizácie kongresového cestovného ruchu. 11. Vývoj kongresového cestovného ruchu vo svetových regiónoch a mestách. 12. Významné medzinárodné združenia kongresového cestovného ruchu. 13. Podpora rozvoja kongresového cestovného ruchu prostredníctvom fondov EÚ. |
||||||||||||||
Odporúčaná literatúra: 1. Beránek, J. a kol. (2013). Ekonomika cestovního ruchu. MAG CONSULTING, s.r.o., 296 s. ISBN 978-80-86724-46-1. 2. Jakubíková, D. (2012). Marketing v cestovním ruchu. 2. vyd. Grada, 320 s. ISBN 978-80-247-4209-0. 3. Kotíková, H. Schwartzhoffová, E. (2008). Nové trendy v pořádání akcí a událostí (events) v cestovním ruchu. 1. vyd. Praha: Ministerstvo pro místní rozvoj ČR, 2008. ISBN 978-80-87147-04-7. 4. Orieška, J. (2003). Kongresový cestovní ruch. Idea servis, 139 s. ISBN 8085970457. 5. Palatková, M. (2014). Mezinárodní turizmus. 2. vyd. Grada Publishing, 256 s. ISBN 978-80-247-4862-7 6. Palatková, M. (2011). Marketingový management destinaci. Grada Publishing, 208 s. ISBN 978-80-247-3749-2 7. Ryglová, K., Burian, M., Vajčnerová, I. (2011). Cestovní ruch: podnikatelské principy a příležitosti v praxi. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 216 s. ISBN 978-80-247-4039-3. 8. Závodná, L. S. (2015). Udržitelný cestovní ruch. Principy, certifikace a měření. 1. vyd. Univerzita Palackého v Olomouci, 123 s. ISBN 978-80-244-4576-2 9. Zelenka, J. (2010). Marketing cestovního ruchu. 1. vyd. Univerzita Jana Amose Komenskeho Praha, 239 s. ISBN 978-80-86723-95-2. |
||||||||||||||
Odporúčané voliteľné súčasti programu: |
||||||||||||||
Jazyk, ktorého znalosť je potrebná na absolvovanie predmetu: slovenský, anglický | ||||||||||||||
Poznámky: Pre úspešné absolvovanie predmetu je potrebné získať zápočet. To v sebe zahŕňa účasť študenta na vzdelávacích činnostiach priamej výučby, na prednáškach, cvičeniach, ako aj samostatné štúdium a aj samostatnú tvorivú činnosť študenta pri spracovaní semestrálneho zadania/zadaní, projektu na stanovenú tému, v stanovenom rozsahu, v stanovenom prevedení spolu 150 h časovej náročnosti práce študenta za semester. | ||||||||||||||
Hodnotenie predmetov: Celkový počet hodnotených študentov: 245 |
||||||||||||||
A | B | C | D | E | FX | |||||||||
49% | 26% | 12% | 6% | 2% | 4% | |||||||||
Zabezpečuje: prof. Ing. Beáta Gavurová, PhD., MBA |
||||||||||||||
Dátum poslednej zmeny: 01.09.2023 | ||||||||||||||
Schválil: osoba/osoby zodpovedné za študijný program | ||||||||||||||